Dyra möten

Jag har funderat på en sak som jag ville ta upp. Först kände jag mig osäker för att jag vill inte svart måla någon, men ändå vill jag förklara att det finns skillnader. Men nu så har jag bestämt mig och nu ska sanningen fram :)

Jag läser mycket om Amway på nätet för att jag vill veta vad folk tycker och tänker och för att veta vilka människor som det inte fungerar för och inte. Då har jag läst bland annat att det finns några som tycker att dom blir tvingade till möten och att dom här mötena kostar alldeles för mycket. Först och främst känner folk sig tvingade så tycker jag att det är jätte synd, och dom människorna som tjatar hål i huvudet på dom går fram på helt fel sätt. Som jag skrev i ett annat inlägg, detta är ju ett frivilligt jobb och därför älskar jag detta för att dom jag jobbar med är bara glada och positiva och blir man tvingad så är ju ingeting positivt eller kul längre.

Jag skulle aldrig få för mig att tvinga någon gå på ett enda möte, men jag eller vi, jag och min man anser att om dom vill lyckas med detta så måste du fylla på energi och peppning någonstans och dom bästa ställen är ju på seminarie med andra människor som gått igenom samma sak som vi och som lyckats ta sig igeonom det.

Sen nu till pengafrågan. Det finns ju dom då som tycker att det blir för dyrt med alla möten och cd-skivor och allt annat som man nu ska köpa. För att klara ut en sak först, för att ha råd med detta så gäller det ju att prioritera bort vissa saker. När man väljer att börja i denna businessen så anser man förmodligen att man inte har tillräckligt med pengar, sen vill man ju ha kanske mer tid över och kunna leva som man vill utan att plånboken ska styra. Men om du börjar med att prioritera bort allt onödigt så kan du lägga dom pengarna på bland annat seminarium, cd-skivor, böcker m.m och sen i slutänden så kommer du ju att få tillbaka allt och lite därtill.

Sen till nummer två då. Det finns flera nätverk som kommer från Usa och Ryssland eller vart alla nu kommer ifrån. Vad jag vet så finns det ett nätverk till i Sverige och deras seminarium kostar massor med pengar, vi pratar nu tusen kronor. Nu har jag inte exakt koll på vad allt kostar, men jag kan tala om att våra upline soon-to-be-smaragd, gör allt han kan för att det inte ska bli så dyrt för oss. När det gäller cd-skivor t.ex så går han t.o.m back för att det ska vara så billigt som möjligt för oss. Vi hyrde ett rum på ett jätte fint hotell där vi skulle ha OBM (open business meeting) och vi betalade ca 40kr/person för det. Vårat seminarie som vi har 5 ggr/år kostar 100:- och då ingår fika.

Så det jag vill komma fram till är att pengafrågan är ju att det är frivilligt, man kan ju välja vart man har sina möten man behöver ju inte välja det dyraste. Och självklart, dra inte alla Amway människor över en kant och våga vara lite öppensinnad så ska ni se att världen genast blir lite ljusare.

Kommentarer
Postat av: E.G

Såååå sant! Man pririoterar ocg man behöver de dära mötena till max! Gee mig onsdag nu tack då ;-)

Och BRA du skriver om detta!

Behövs fler som vågar säga sanningen!

Kram och puss finaste

2010-03-20 @ 19:45:12

Lämna ett spår

Ditt namn är
Kom ihåg mig?

E-mail (bara jag som kan se den)

Bloggadress (så jag hittar till dig sen)

Vad har du på hjärtat

Trackback
RSS 2.0